.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چه كسي معاون اول مي شود ؟

شفاف : پس از استعفاي اسفنديار رحيم مشايي دوست جنجالي احمدي نژاد از سمت معاون اولي دولت دهم ، تا كنون هيچ كس از سوي احمدي نژاد به عنوان معاون اول برگزيده نشده است .
اينكه سمت معاون اولي براي احمدي نژاد آنقدر اهميت داشت كه ابتدا به سراغ آن رفت و اينكه اكنون دولت وي نزديك به يك ماه است كه معاون اول ندارد از نظر برخي صاحب نظران سياسي موضوع مهمي است .
چرا كه برخي معتقدند احمدي نژاد انتخاب معاون اول را به بعد از نظر مجلس درباره وزرايش موكول كرده است تا با خيال راحت از واكنش احتمالي مجلسي ها به انتخاب معاون اول دلخواهش بپردازد . ضمن اينكه چنين تصميمي از سوي احمدي نژاد سبب مي شود وي دست بازي در واكنش به اقدام احتمالي مجلس در رأي عدم اعتماد به برخي وزراي پيشنهادي داشته باشد .
با اين حال به نظر مي رسد اكنون محمود احمدي نژاد هوشيارانه تر از پيش درباره انتخاب معاون اول بازي مي كند . او گزينه هاي زيادي روي ميزش دارد و مي تواند هر كدام را كه خودش مايل است بدون در نظر گرفتن واكنش احتمالي مجلس برگزيند . چرا كه پس از پايان جلسات رأي اعتماد مجلس به وزرا ديگر هيچ كاري از دست نمايندگان براي واكنش به تصميم احمدي نژاد بر نمي آيد . از اينرو احمدي نژاد گزينه هايي چون محمد رضا رحيمي ، پرويز فتاح ، باقري لنكراني ، صادق محصولي و حتي محمد علي آبادي (در صورت كسب رأي عدم اعتماد ) را روي ميز دارد .
اما در همين حال برخي حاميان احمدي نژاد معتقدند انتخاب نهايي او براي اين سمت پرويز فتاح است . يكي از سايت هاي اصلي حاميان احمدي نژاد طي روزهاي گذشته با اشاره به اظهارات وي در برنامه تلويزيوني درباره فتاح اعلام كرده است كه پرويز فتاح وزير نيروي دولت نهم به عنوان معاون اول دولت دهم مشغول به كار خواهد شد .
اين سايت نوشته است :
« احمدي نژاد درباره فتاح گفت: وي انساني زلال، دلسوز، ‌پرکار و پرجنب و جوش و جزو پاک ترين مديران دولت بوده است در بخش ديگري که حجم کار آن کمتر اما اهميتش بيشتر است استفاده خواهم کرد.
با توجه به اظهار نظر صريح احمدي نژاد ، بکارگيري فتاح در سمتي خواهد بود که داراي دو ويژگي اهميتي بيشتر از وزارت و حجم کاري کمتر از وزارت است.
تنها جايگاهي که هم مي تواند مهم تر از وزارت باشد و هم به اندازه وزارت ، حجم کاري نداشته باشد ، پست معاونت اولي رئيس جمهور است که هم اکنون هيچ گزينه احتمالي بعد از جنجال بر سر مشائي براي آن وجود ندارد.»
اما خوشبيني اين سايت به انتخاب فتاح در حالي است كه اساساً كساني كه مخالف اسفنديار رحيم مشايي بوده اند در كابينه دهم جايي ندارند . حال اينكه پرويز فتاح بتواند برغم مخالفت با معاون اولي رحيم مشايي همان سمتي را عهده دار شود كه مشايي تحت فشارها از آن استعفا داده ، امري است كه بايد منتظر ماند و ديد چه سرانجامي خواهد داشت .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.334 seconds.